Coronavirus Covid-19

Laatste update: 23-07-2020

In verband met aanhoudende drukte en extra maatregelen zijn onze levering- en reactietijden vaak langer dan normaal. Bijna alle orders worden door ons binnen de overeen gekomen tijd verwerkt. Echter kunnen pakketten bij PostNL vaak tot enkele dagen vertraging oplopen.

HOUD REKENING MET +/- 1 WEEK VOOR STANDAARD ORDERS.

Bezorging van pakketten:
Het aantal te bezorgen pakketten is enorm gestegen. Online bestellen is in deze periode tenslotte een makkelijke en veilige manier om levensmiddelen en andere producten in huis te halen. Door de drukte die ontstaan is door het grote aantal bestellingen en de overheidsmaatregelen is het mogelijk dat de levering van jouw zendingen vertraging oploopt. Ook zijn als gevolg van de maatregelen in Nederland en het buitenland sommige bedrijven of afleverlocaties gesloten. Indien een zending naar een gesloten bedrijf of afleverlocatie wordt verstuurd, wordt deze geretourneerd. Wees je ervan bewust dat wanneer in dit geval een zending geretourneerd wordt, verzendkosten niet geclaimd kunnen worden.

We vragen in deze bijzondere periode hiervoor jouw begrip en geduld, wanneer het anders loopt dan je gewend bent. Samen met PostNL zetten we alles op alles om de vertragingen te beperken. Voor de meest recente verzendstatus van jouw zending(en) verwijzen we je naar de Track & Trace informatie.

Bezorging in België (mogelijk met vertraging): De winkels in België zijn sinds 11 mei weer. Dit heeft als gevolg dat het overgrote deel van de PostNL-locaties ook weer open zijn. Je kan je bestelling direct naar een PostNL-punt sturen. Pakketten die na een tweede poging niet bij de consument thuis bezorgd kunnen worden, gaan ook naar een PostNL-punt.

Ook is in België het aantal pakketten momenteel erg hoog. Dit in combinatie met de maatregelen van de Belgische regering kan ervoor zorgen dat jouw zendingen met bestemming in België vertraging oplopen.

De meest actuele status van de pakketten is te vinden via Track & Trace van PostNL.

In de volgende landen is er GEEN bezorging van pakketten mogelijk:
Antigua & Barbuda, Bahamas, Barbados, Belize, Bermuda, Bolivia, Brunei, Ecuador, El Salvador, Grenada, Guatemala, Guinee, Guinee Bissau, Haiti, Honduras, Jamaica, Kaaiman Eilanden, Kaapverdië, Koeweit, Libië, Mauretanië, Monaco, Mongolië, Nepal, Niger, Papua Nieuw Guinea, Peru, Saint Kitts en Nevis, Seychellen, Sierra Leone, Sint Lucia, Sint Maarten, Syrië, Turkmenistan, Yemen en Zuid Soedan.

In de volgende landen is de bezorging van pakketten vertraagd:
Argentinië, Armenië, Algerije, Australië, Bahrein, België, Bhutan, Brazilië, Bulgarije, Centraal Afrikaanse Republiek, China, Canada, Chili, Colombia, Costa Rica, Curaçao, Cyprus, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Estland, Egypte, Griekenland, Finland, Filipijnen, Frankrijk, Georgië, Hongarije, Hong Kong, India, Israel, Italië, Jordanië, Japan, Kazachstan, Zuid Korea, Kosovo, Libanon, Litouwen, Letland, Marokko, Maleisië, Mexico, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Oekraïne, Papua Nieuw Guinea, Panama, Paraguay, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Samoa, Servië, Senegal, Singapore, Slowakije, Slovenië, Spanje, Solomon Eilanden, Suriname, Thailand, Tonga, Tsjechië, Turkije, Uruguay, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Vaticaan stad, Vietnam, Wit Rusland, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.

Bezorging in Duitsland:
De bezorging van pakketten in Duitsland loopt vertraging op als gevolg van de corona maatregelen. Daarnaast is, vanwege het verplicht sluiten van niet-essentiële winkels, een beperkt aantal afhaalpunten beschikbaar.

Bezorging in Frankrijk:
Vanwege het verplicht sluiten van niet-essentiële winkels is een beperkt aantal afhaalpunten beschikbaar.

Bezorging in Italië:
Bijna alle postcodegebieden binnen Italië zijn toegankelijk. Met uitzondering van 24xxx en 25xxx. Pakketten bestemd voor deze gebieden worden niet verwerkt maar geretourneerd aan de verzender. Op alle andere postcodes kunnen pakketten worden bezorgd. Desondanks zijn maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Dit kan nog steeds leiden tot een langere bezorgtijd dan normaal.

Bezoring in de Verenigde Staten:
De situatie in de Verenigde Staten is momenteel zeer complex. Toch is PostNL in staat zendingen voor de Verenigde Staten te bezorgen. Alternatieve mogelijkheden worden voor het bezorgen van de pakketten ingezet. Dit zorgt voor een langere overkomstduur. Ook worden sommige pakketten bij aankomst in Amerika niet gescand, waardoor Track & Trace informatie niet altijd beschikbaar is.

Tijdelijke toeslag wereldzendingen.

Het aantal te bezorgen pakketten stijgt en tegelijkertijd moeten oplossingen worden gezocht voor slechter te bereiken gebieden of gestaakte vormen van transport. Deze ontwikkelingen zorgen voor aanpassingen in het logistieke proces en dat gaat gepaard met extra kosten die door onze netwerkpartners aan ons in rekening worden gebracht. Met name voor zendingen met een bestemming buiten Europa. Hierdoor zijn wij genoodzaakt een tijdelijke extra kilo toeslag door te rekenen in de prijs voor zendingen met een bestemming buiten Europa.

Icon

Word Business Partner

Geniet van zakelijke voordelen en tot 20% extra korting bovenop staffel- en volumekorting.

Direct aanvragen
Icon

Word Promotie Partner

Verdien provisie over aangebrachte orders als bestel tegoed of laat uw percentage uitbetalen.

Direct aanvragen
Icon

Wist u dat..?

Vaste zakelijke klanten van SoapQueen gratis online kunnen adverteren op De Online Zeepwinkel!

Direct aanvragen
Icon

Product Suggestie

Vraag hier naar de mogelijkheden om nieuwe grondstoffen toe te voegen aan ons assortiment.

Direct aanvragen